Портфоліо вчителя





Ноздренко Людмила Василівна
Вчитель біології, вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист.

Моє життєве кредо: «Я люблю життя, бо ще скільки багато невідомого»
Моє професійне кредо: «Чим більше знаєш - тим більше зможеш» 
Опис досвіду реалізації
науково-методичної проблеми:

«Розвиток в учнів інтелекту у самостійній творчій діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей»

Головний принцип діяльності – слова К.Федіна«Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня»
Мета моєї діяльності:
розвиток в учнів умінь і навичок саморозвитку особистості шляхом упровадження різноманітних технологій,
реалізація внутрішньо предметних та між предметних зв’язків у навчальному матеріалі,
науковість, виховне та розвивальне значення навчального матеріалу.
Завдання:
вдосконалення освітньо-виховної роботи
впровадження в практику досягнень науки і передового педагогічного досвіду
застосування різноманітних форм роботи.
Основні напрямки діяльності:
удосконалення педагогічної майстерності з метою правильного добору навчального матеріалу за обсягом, змістом та доступністю для учнів
використовувати творчу діяльність учнів при проведенні різних заходів
участь у дослідницькій та науковій роботі
Тема педагогічного досвіду: «Розвиток в учнів інтелекту у самостійній творчій діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей»
Рівень досвіду за ступенем новизни: використання відомих та нових методик, розробка нових засобів та правил їх застосування з метою підвищення рівня творчого, пізнавального та інтелектуального розвитку дітей.
Мета педагогічного досвіду – розробити систему творчих завдань, які формують розвиток інтелекту на уроках біології та в позаурочний час
Новизна та практична цінність педагогічного досвіду полягає в тому, що вчитель:
створює середовище, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів;
організовує спілкування в режимі співробітництва;
дозволяє зробити процес навчання особисто-орієнтовним
Переваги застосування креативного мислення має ряд переваг:
це дає можливість розвиватись учням, знаходити різноманітні шляхи розв’язування певних задач, застосовувати різноманітні знання з різних предметів;
мислити творчо, пробуджувати інтерес до навчання, розвивати творчі здібності та логічне мисленн;
підвищується навчальна мотивація, досягаються високі результати.
Особиста концепція автора
оптимальне поєднання традиційних методів та форм навчання;
розвиток логічного мислення;
прищеплення пізнавального інтересу до вивчення біології;
застосування інтерактивних форм навчання;
застосування між предметних зв’язків на уроці
Опис досвіду
Не одне покоління вчителів та вчених задавало питання про те, яким має бути урок, як його провести й організувати, щоб одержати максимальну віддачу. Будь - яка освіта – середня чи вища – має розглядатися не як певний накопичувач знань, що дає можливість збирати знання, а як тренування мозку. Тренування мозку й у середній, і у вищій школі має бути посильним. Якщо мозок тренований, то знання закріплюються легко, майже автоматично. Розум розвивається в процесі діяльності. Тому сучасна педагогічна система біологічної освіти орієнтована на формуванні творчої особистості, вимагає вдосконалення методики викладання біології, її модернізації з метою сприяння розкриттю природних інтелектуальних і творчих здібностей учнів.
Головне завдання освітнього процесу – розвиток в учнів умінь і навичок саморозвитку особистості шляхом використання різноманітних прийомів самостійної роботи, пошуку матеріалів в мережі Інтернет. Науково-популярній і навіть художній літературі.
Завдання вчителя – дати можливість кожному учневі проявити себе, творча особистість не виникає з нічого. Розв’язування цих задач неможливе без використання індивідуального підходу у навчанні, оцінюванні, вихованні.
Сьогоднішні учні повинні не тільки запам’ятовувати, а й досліджувати й навіть відкривати; не лише засвоювати певний запас знань, а й творчо підходити до розв'язання різних життєвих завдань.
Головне завдання, яке ставиться перед учнями на уроках – вчити їх мислити. Тому вчитель залучає учнів до:
участі у пошуковій роботі
максимальній творчій участі у засвоєнні нового матеріалу
самостійному розв’язуванню проблем
наполегливості у досягненні мети
умінню відстоювати свої погляди
використання інтерактивних технологій у навчальному процесі
розв’язування креативних задач. Що сприяють розвитку пам'яті, логічного мислення. Розвиває творчі здібності учнів. Пізнавальний інтерес
З метою вироблення таких якостей, стимуляції пізнавального ставлення до навчання, розвитку творчого, продуктивного мислення, самостійності, вміння спілкуватися один з одним було обрано проблему: формування творчої особистості учня шляхом впровадження проектної технології, що забезпечує високий рівень творчого мислення учнів, самоствердження, саморозкриття природних інтелектуальних та творчих задатків. Сформувати такі якості допомагають метод проектів, адже розвиток особистості відбувається тоді, коли створено необмежені можливості діяти і самовдосконалюватися, коли дитину супроводжує весь час відчуття успіху й власної значущості від результатів своєї праці.
«Підготовка та захист проектів є формою діяльності, що ідеально відповідає потребам сполучення «близької» і «далекої» перспектив» (за А.Макаренком). І це дійсно так. Життя наше – це теж довготривалий проект зі своїми радощами і невдачами, досягненнями і поразками. 
МАН
Участь у науковій діяльності дає учням можливість виконувати щось цікаве самостійно (в групі чи індивідуально) максимально використовувати свої можливості. Діяльність, що дозволяє проявити свої здібності, випробувати власні сили, застосовувати свої знання, принести користь і публічно продемонструвати результати. Це діяльність, спрямована на розв’язання цікавої проблеми, сформульованої самими учнями у вигляді мети й завдання, коли результат цієї діяльності (знайдений спосіб розв'язання проблеми) має прикладне значення і, що дуже важливо, цікавий для самих учасників.
Головна мета будь-якого проекту – формування різних ключових компетенцій, під якими в сучасній педагогіці розуміються комплексні властивості особистості, що включають взаємопов'язані знання, уміння, цінності, а також готовність мобілізувати їх в необхідній ситуації. Під час цього у учнів формуються уміння осмислювати завдання, уміння самостійно шукати інформацію, висувати гіпотези, знаходити варіанти вирішення проблем, захищати свої дослідження.
Пошук та підготовка майбутніх манівців починається ще з 5-7 класів. Написання самих робіт пропонується у 8 класі, та виступ публічно перед учнями школи. Самі творчі роботи та їх захист на районному рівні та обласному беруть участь уже учні 9-11 класів. Так учениця 11 класу Григор’єва Валерія зі своєю роботою «Моніторонг забруднення ґрунтів м.Кам’янка яйцями гельмінтів» (2012 р.) посіла ІІІ місце у ІІ етапі конкурсу-захисту наукових робіт.
Учениці 11 класу Буряк Анна тема роботи «Загартування та його вплив на резистентність молодших школярів» та Безнос Юлія з темою «Імунітет та його вплив на здоров’я дітей молодшого та середнього віку» посіли ІІ місце у ІІ етапі конкурсу-захисту робіт МАН. (2013р.)
Проблеми
Серед проблем, які впливають на хід роботи можна назвати такі:
складність вибору теми, яка б була і цікавою і мала науковість
слабкість матеріальної бази шкіл для практичних досліджень
віддаленість від наукових центрів
Висновки:

Отже, організація самостійності, саморозвитку особистості, застосування різноманітних форм роботи з обдарованими учнями показує ефективність цієї педагогічної технології в розвитку особистості. Адже це сприяє підвищенню зацікавленості учнів біологією, застосуванню досягнутого на уроках в інших класах, повазі батьків до результатів роботи дітей, самоствердженню особистості.

Немає коментарів:

Дописати коментар